Cerita Seorang Guru SKPM1

Akhir thn 2009 aku trima beberape berita mengejutkan..salah satunya mengenai perpindahan ke sekolah baru..mmg tergezutt..mana xnya xmintak pindah tiba2 dipindahkan..terkejut+sebak+blurr tuk beberapa ari..xpenah terpk akan jd camtu..slama ni cma dgr crita kwn2 tiba2 jd pd aku..hmm nk xnk trpaksa trima..utk mingu pertama persekolahan aku stil di sekolah lma sbb tunggu surat dr jabatan..tp dh tau sekolah mna..SK ( P) Methodist 1..ada serammm ckit bla tau..cam famous je knn..yg terbyg kt fikiran sekolah tu murid2 suma pandai2..mak ayah educated..n mcm2 lg..dh la jauh dri umah stu hal..pastu da kwn2 bgtau skolah tu xbest..cikgu2 byk wat kije sendri..xcampur org..kira wat hal msing2..tambah plak ada kta kna speaking even ngan cikgu2..lg bertambah le rsa xhepi di hati..yelah aku ni bkn pandai sgt ckp om putih oii..mas tu aku rsa ada sekumpulan awan mendung kt atas kepala..hati ni berbelah bagi tp try jgk positif kn dri..

tiba ari melaporkan dri aku wat2 muka confident..mcm xde pepe..dlm ati Allah je yg tau..aku ni mmg penakut dri dulu2 lg..da mslh dlm berkomunikasi kot..smpi2 trus jumpa gpk1..emm so far ok lah..cma dia kata nk bg jwatan sbg su peperiksaan..sbg org baru xkn nk pndai2 tolak plak..fhm2 sendiri jelahh..Saya yg menurut perintah..emm than trun bwh msuk blk guru..jumpa lah member2 baru..emmm pe yg aku bygkan xsama dgn realiti..cikgu2 kt c2 sumanya peramah2..1st time jumpa xrsa cam org baru..pe yg aku rsa skarang LEGA yg amat..Alhamdulillah dh 1/2 thn pn brlalu..aku dh mula suka n syg dgn kwn2+murid2+skolah bru..semoga aku dpt menjalankan tugas dan mencurahkan seberapa byk bakti yg mampu..hihihi

1 comment:

  1. ni cikgu sklh aq punya cerita....dia yg tulis... buat kenngan hihiii

    ReplyDelete